Части за Мазда втора употреба
- Мазда 323 бензин 88 к.с. ръчна ск. кутия хечбек тъмно сив 1993 г.
- Мазда 626 2.0 TDI 100 к.с. ръчна ск. кутия хечбек сив 2000 г.
- Мазда 323 2.0 дизел 101 к.с. ръчна ск. кутия хечбек сив 2001 г.
- Мазда 626 дизел 101 к.с. ръчна ск. кутия комби зелен 2001 г.
- Мазда 323 1.6 бензин ръчна ск. кутия хечбек син 2003 г.
- Мазда 6 2.0 D дизел ръчна ск. кутия седан 2003 г
- Мазда 3 2.3 бензин автом. ск. кутия хечбек сив 2004 г.
- Мазда 6 2.0 TDI 136 ръчна ск. кутия хечбек син 2005 г.
- Мазда 3 1.6 HDI дизел ръчна ск. кутия седан 2007 г.
- Мазда 2 1.4i бензин ръчна ск. кутия хечбек зелен 2010 г.
Мазда ще построи голям завод за скоростни кутии в Тайланд
- Mazda ще инвестира 26 млрд. йени за изграждане на нов завод за производство на трансмисии за нейните автомобили в Тайланд. Въвеждането на завода в експлоатация е планирано за 2015 година.
- Предприятието ще се разположи в тайландската провинция Chonburi и ежегодно ще произвежда около 400 000 автоматични ск. кутии SKYACTIV-Drive. По този начин, това ще стане втория по големина завод за производство на трансмисии на Mazda след главното предприятие в японския град Хофу. Агрегатите събрани в новия завод, ще бъдат поставяни на съществуващите линии за сглобяване на Mazda на територията на Тайланд, както и в други страни.
- Според Mazda, разширяването на производствения капацитет се налага поради нарасналото търсене на автомобили оборудвани с технологията SKYACTIV. Припомняме Ви, че първият такъв автомобил - новият кросоувър CX-5 стана "Автомобил на годината" в Япония. Миналата година на пазара излезе ново поколение на модела Mazda 6 (Atenza) за създаването на който също се прилага използването на тази технологии.
- Съгласно плановете на японската компания през 2016 г. в света трябва да бъдат продавани всяка година 1,7 милиона автомобили Mazda. В резюме на 2012 г. Mazda е продала 890 000 коли, в това число 218 000 - в Япония и 672 000 - в други страни. Общият обем на продадените автомобили на марката за годината възлиза на близо 1,2 милиона броя.
Един от новите приоритети на Mazda е да подобри и усъвършенства роторния двигател
- Според изявление на официални представители на японската автомобилна фирма Мазда, новият роторен двигател може да се появи на един от нейните модели през следващите четири - пет години.
- Легендарният двигател Wankel известен с високата си ефективност и с не съвсем впечатляваща надеждност поради естествените недостатъци в конструкцияра и дизайна, за последно беше използван в масовото серийно производство на спортното купе Mazda RX-8, което престана да съществува през 2012. Това се наложи на първо място поради високото ниво на вредните емисии изхвърлени в атмосферата и сериозния апетит на роторния двигател, което не му позволяваше да бъде прилична конкуренция на представителите от същия клас автомобили .
- Въпреки това, сега има някои предпоставки които да ги насърчат да тласнат развитието на роторния двигател от мъртвата точка. Например технологията разработена от Mazda SkyActiv, която има за цел да подобри ефективността на изгаряне на гориво-въздушната смес, може да намери своето приложение в двигателя Wankel. Това, от своя страна, може да подобри ефективността на двигателя, както за намаляване на "апетита" му така и при проблема с емисиите. В допълнение, представителите на Mazda са уверени, че огромна роля може да изиграе и внедряването на иновативни системи за запалване.
- Засега всичко се намира в процес на разработка и тестване, но инженерите на компанията са обнадеждени, че при пускане в серийно в производство може да се появи не само атмосферна версия, но и турбинен ротор.